Wchodziliśmy w interakcję
18790
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji firmy?
Opinie przekazywane z ust do ust to potężny i znany od lat sposób na wyszukiwanie najlepszych miejsc, produktów czy usług. Także w dobie internetu nadal posiadamy ten odruch i w pierwszej kolejności wyszukujemy komentarze lub opisy wrażeń innych ludzi, a dopiero potem decydujemy się na wybór konkretnej firmy. Jednak to narzędzie, tak dobre i sprawdzone z punktu widzenia klienta, możesz wykorzystać również jako przedsiębiorca – czasem kilka opinii lub postów potrafi wywołać naprawdę duży efekt.
Jak działa ?
Marketing Szeptany ma na celu zachęcenie użytkowników do zareagowania na zaczepkę i poprowadzenia dalszej dyskusji na zadany temat. Można zastosować go np. dla marki, usługi czy pojedynczego produktu. Odpowiednie „szeptanie” powoduje, że ludzie sami z siebie zaczynają dalej rozmawiać, dzięki czemu zainteresowanie Twoją firmą wzrasta.
Dlaczego tego rodzaju działania są idealne do wykorzystania w internecie? To proste: możesz dotrzeć do ogromnej ilości ludzi w bardzo subtelny sposób, bez konieczności tworzenia infrastruktury czy płacenia za kliknięcia w reklamę. Wystarczy umiejętnie wykorzystywać blogi, fora dyskusyjne czy portale społecznościowe, by sprowokować ich użytkowników do rozmowy między sobą. Musisz jednak pamiętać, że cierpliwość to cnota i nie należy od razu nawiązywać do jakiegoś produktu czy usługi. Takie działanie zostanie od razu zdemaskowane przez komentujących.
Bardzo ważnym elementem marketingu szeptanego jest jego etyczność. Decydując się na ten rodzaj promocji nie skupiaj się na próbach poniżenia konkurencji, a spróbuj zaistnieć jako specjalista w swojej dziedzinie.
IDEALNY BUZZ MARKETING OPIERA SIĘ NA…
SUBTELNOŚCI W PODEJMOWANIU TEMATU !
01Musisz pamiętać, że szeptanie nie jest równoznaczne z nachalną reklamą. Bądź delikatny, inaczej szybko zostaniesz uznany za spamera i osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego.
INICJOWANIU CIEKAWEJ DYSKUSJI !
02Im lepiej zapoczątkowana konwersacja, tym dłużej użytkownicy będą w niej uczestniczyć oraz zapamiętają więcej szczegółów. Dzięki temu szanse na przyciągnięcie nowego klienta znacznie wzrastają.
DZIELENIU SIĘ WARTOŚCIOWYMI INFORMACJAMI !
02Czy wiesz, że około 88% ludzi szuka porad w internecie dotyczących interesującego ich tematu? Możesz wykorzystać ten naturalny pęd do wiedzy i zainteresować swoją usługą, jednocześnie udzielając wartościowych uwag czy porad.
Dlaczego warto szeptać?
Największą zaletą buzz marketingu jest bycie blisko potencjalnego klienta. Z dyskusji prowadzonej przez użytkowników można wyciągnąć bardzo wiele wniosków, jak np. skłonność piszących do wybierania tego, a nie innego rodzaju usług. Inicjując dyskusję możesz dowiedzieć się, dlaczego ludzie cenią Twój – lub konkurencyjny – produkt, co im się podoba, a co chcieliby zmienić. Ta wiedza może być bardzo pomocna, jeżeli planujesz małe zmiany w swojej firmie.
Kolejna korzyść to budowanie relacji z klientem oraz tworzenie pozytywnego, silnego wizerunku firmy. Im więcej osób o Tobie mówi, tym większa szansa, że pozyskasz klientów, a dodatkowym plusem jest stosunkowo niewielki koszt takiej akcji. Musisz jednak pamiętać, że pomiędzy uwielbieniem a hejtem jest bardzo cienka granica i jeżeli przeprowadzisz kampanię zbyt agresywnie lub nachalnie, może ona odwrócić się przeciwko Tobie. Z tego powodu warto skonsultować takie działania ze specjalistą w dziedzinie buzz marketingu.
Co daje współpraca z nami?
Chociaż szeptanie może wydawać się proste, istnieje bardzo cienka granica pomiędzy dobrą, a totalnie nieudaną kampanią. Dodatkowo należy pamiętać, że internet nie wybacza błędów i jeżeli raz pozwolisz, aby podobna akcja została źle przeprowadzona, efekty mogą być bardzo długotrwałe. Z tego względu lepiej jest zgłosić się do profesjonalistów od marketingu szeptanego, którzy zaplanują i wykonają cały proces zgodnie ze sztuką e-marketingu.
Współpracując z nami otrzymasz nie tylko wsparcie i kompleksową obsługę, ale także dostęp do grona specjalistów, którzy pomogą Ci przeprowadzić kampanię w sposób gwarantujący maksymalne korzyści. Tworząc strategię dla marketingu szeptanego uwzględnimy:
- Konieczność budowania relacji z klientami: im lepiej znasz swoją grupę docelową, tym lepszą ofertę jesteś w stanie dla nich przygotować;
- Zwiększanie sprzedaży na stronie: czyli cel każdego biznesu online. Dodatkowo marketing szeptany umożliwia sprawne orientowanie się w najnowszych trendach, nowinkach i tendencjach w Twojej branży;
- Wzrost rozpoznawalności marki w sieci: przydatne zarówno dla nowej, jak i już istniejącej marki. Dzięki szeptaniu możesz wspomóc zaistnienie nowego produktu, a także utrzymać i rozszerzyć zainteresowanie dla tego, który już istnieje;
- Wspomożenie kampanii SEO oraz płatnych akcji reklamowych: e-marketing jest najskuteczniejszy, gdy łączy się różne techniki promocji. Buzz marketing może być pomocny przy kampanii AdWords lub pozycjonowaniu.
Nie krępuj się !
Prawdą jest, że w branży kreatywnej istnieje wiele firm, które zajmują się e-marketingiem. Z tego powodu proponujemy, abyś nas przetestował. Zadzwoń lub napisz, a my przeanalizujemy Twoje zapytanie i przygotujemy precyzyjną strategię wdrożenia marketingu szeptanego dla Twojej firmy, włącznie z wszelkimi kosztami.