TrendSEO

Kompleksowe działa marketingowe w internecie czy samo pozycjonowanie ? Co daje efekt?

Decydując się na zlecenie kampanii marketingowej oczekujesz wymiernego efektu. Jest to normalne, w końcu poświęcasz swój czas na współpracę z agencją, a także płacisz jej często niebagatelne sumy za wywindowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak czy kompleksowe działania marketingowe w sieci mają sens? W jakim stopniu się zwracają? Czy warto łączyć różne strategie reklamowe, próbując uzyskać lepszy efekt?

Efekty kampanii są mierzalne

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że każde działania marketingu online da się zmierzyć i porównać. Wykorzystujemy do tego różne narzędzia, od Google Analytics przez PageSpeed Insights po płatne programy-kombajny, potrafiące zalać nas morzem informacji i danych zwrotnych. Oznacza to, że współpracując z agencją kreatywną możesz realnie, nawet w czasie rzeczywistym, monitorować i rozliczać ją z wykonywanych działań. Statystyki i analiza ruchu na stronie są również dowodem na to, że prowadzenie kampanii pozycjonujących bądź reklamowych jak najbardziej ma sens i może znacząco przyczynić się do polepszenia takich wskaźników, jak konwersja, wzrost sprzedaży czy zwiększony ruch na stronie.

Poza surowymi danymi technicznymi, jakie możesz uzyskać z wyżej wymienionych narzędzi, w trakcie prowadzenia kampanii powinieneś także zbierać informację o odczuciach klientów, jakich ci doświadczają w momencie wchodzenia w interakcję z Twoją stroną. Customer Experience Management (CXM) ułatwi Ci postawienie się w roli potencjalnego klienta i odkrycie, jakich elementów i danych szuka on na Twojej witrynie. Te dane można bezpośrednio przełożyć na strategię kampanii marketingowej, wykorzystując upodobania i potrzeby klientów do skuteczniejszego pozycjonowania się czy tworzenia lepszych reklam. CXM pomaga także w optymalizacji podstawowych elementów strony, jak jej wygląd, funkcjonalność czy łatwość zawierania transakcji. Wskaźnik ten może być również wykorzystany do poprawy czynników związanych z obsługą klienta, dostawą produktów czy procesem reklamacji.

Czy warto łączyć działania marketingowe?

Segment marketingu związany z działaniami online jest branżą, która ciągle się rozwija i nieustannie poszukuje nowych, lepszych rozwiązań. Z tego względu warto jest próbować nowych rzeczy i testować swoje pomysły. Łączenie różnych działań marketingowych ma swoje plusy i może pomóc Ci w jeszcze skuteczniejszym promowaniu marki.

Najpopularniejszym połączeniem różnych technik marketingowych jest jednoczesne pozycjonowanie strony pod kątem SEO i wykupowanie płatnych kampanii Google AdWords. Przyjmując taką strategię z jednej strony zapewniamy sobie stały, z czasem zwiększający się przyrost kliknięć z organicznego wyszukiwania w Google, a z drugiej podbijamy pozycję w wyszukiwarce za pomocą płatnych kliknięć. SEO i PPC (pay per click) dopełniają się wzajemnie i sprawiają, że jesteś w stanie szybciej osiągnąć swój cel: zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki.

Kolejną „cegiełką”, którą możesz dołożyć do tego duetu, aby jeszcze bardziej podbić efektywność działań agencji kreatywnej, jest content marketing. O ile zadaniem pozycjonowania i kampanii AdWords jest głównie „ugłaskanie” robotów Google i uzyskanie dzięki temu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, o tyle marketing treści ma za zadanie przyciągnąć do Twojej strony czytelnika-człowieka. Tworząc wartościowy content i udostępniając go potencjalnym klientom możesz zatrzymać ich na swojej stronie na dłużej, przekonać co do korzyści płynących z zawarcia współpracy czy zakupieniu produktu lub usługi. Content marketing ma na celu zachęcić użytkownika to uważniejszego przejrzenia Twojej strony, co zwiększa szansę na sprzedaż.

Daj się polubić na Facebooku

Choć może się wydawać, że połączenie trzech strategii marketingowych to już dużo, możesz dołożyć do tego także obecność w mediach społecznościowych. Ciekawie poprowadzona kampania na Facebooku może sprawić, że udostępniony na Twoim profilu content zacznie ściągać ludzi na stronę, a wręcz może stać się materiałem wirusowym, przyciągającym ogromną rzeszę użytkowników. W TrendSEO dobrze wiemy, jak poprowadzić fanpage w taki sposób, abyś mógł dopisać kolejną skuteczną strategię do tworzonego łańcuszka uzupełniających się wzajemnie działań marketingowych.

Media społecznościowe są również świetnym miejscem na przeprowadzenie kampanii marketingu szeptanego. Wykonana z rozmysłem i w subtelny sposób pomoże Ci w zwiększeniu zasięgów fanpage’a, ale przede wszystkim wesprze działania pozycjonujące, ułatwi zyskiwanie wysokich lokat w wynikach wyszukiwania i w efekcie zwiększy Twoją sprzedaż.

Działania, które możesz skutecznie łączyć, to…

Podstawa podstaw w marketingu internetowym, dzięki której zyskujesz bezpłatne kliknięcia wynikające organicznego wyszukiwania w Google.

Wsparcie idealne dla Pozycjonowania, intensyfikujące ruch na stronie i zwiększające ilość kliknięć w znacznym tempie.

Dostarczanie wartościowych treści zachęca potencjalnego klienta do pozostania na stronie i sprawdzenia jej innych elementów, generując większą szansę na sprzedaż.

Czyli najlepszy sposób na bycie blisko swoich potencjalnych klientów. Dobry content opatrzony odpowiednią dawką multimediów zachęci do odwiedzenia Twojej strony.

Subtelny sposób na rozpoczęcie dyskusji związanej z produktami lub usługami, które oferujesz. Narzędzie bardzo użyteczne w przypadku social mediów.

Jak możesz się przekonać, czy łączenie działań marketingowych faktycznie ma sens? To bardzo proste – napisz do nas, a my przygotujemy pełną strategię działania dla Twojej firmy, uwzględniając wszystkie korzystne dla Ciebie działania marketingowe. Decydując się na współpracę z TrendSEO nie tylko poprawisz pożądane statystyki na swojej stronie oraz znacząco zwiększysz sprzedaż, ale także sam przekonasz się, że działając w internecie warto być kreatywnym i kompleksowa działać z marketingiem internetowym.