Jak meta tagi wpływają na pozycjonowanie ?
Po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Klient po raz pierwszy ma możliwość poznania naszej strony www bądź też sklepu. Warto więc zadbać o wizytówkę naszego biznesu. Jest to ważne, bo również tu liczy się często pierwsze wrażenie. Do tego warto sobie uzmysłowić, że to co ma dużą wagę dla internautów, także nie jest ignorowane roboty wyszukiwarek. Sytuacja ta dotyczy też meta tagów i to właśnie im jest poświęcony niniejszy wpis.
Co to są meta tagi?
Najogólniej rzecz ujmując pod tym pojęciem, skrywa się grupa znaczników, które są stosowane podczas tworzenia stron www w formacie HTML. W celu generowania korzystnych wyników w wyszukiwarce osoby zajmujące się SEO decydują się na szereg praktyk o charakterze optymalizacyjnym w obrębie kodu strony. Wśród tych elementów są, chociażby wspomniane już znaczniki meta. Są one umieszczane je w sekcji <head> strony. Zatem są one części nagłówków.
Rolą meta tagów jest prezentacja robotom wyszukiwarek kluczowych informacji związanych z daną podstroną. To nie koniec zastosowania meta tagów, ponieważ są one stosowane przez media społecznościowe i przeglądarki internetowe.
Te ostatnie są odczytywane przez roboty wyszukiwarki. Mamy wśród nich sześć meta znaczników:
– description,
– robots,
– title,
– content type,
– refresh,
– site verification.
Kilka lat temu meta taki odgrywały sporą rolę pod kątem pozycjonowania, lecz wraz z różnymi zmianami w wyszukiwarce Google nie mają one już takiej wartości. Pojawia się więc pytanie, czy warto tworzyć wartościowe opis strony?
Trzeba sobie uzmysłowić, że pozycjonowanie stron www już nie jest od dawna zagadnieniem czysto technicznym. Niemałą rolę bowiem odgrywa dziś unikalna i interesująca dla czytelnika treść.
Stąd też i meta taki zaczęły odgrywać coraz bardziej marketingową rolę. Dzieje się tak dlatego, że opis strony widoczny jest pod postacią snippeta. Tym samym ich jakość i treść mają niemałą rolę zachowaniu internauty. W końcu przeglądając wyniki wyszukiwania, widząc interesujący opis, znacznie chętniej klikamy w odnośnik. Trudno się dziwić, bo taki jego wygląd wydaje się ciekawszy niż wygenerowany z automatu opis.
Chociaż aktualnie meta tagi nie mają już dużego znaczenia pod kątem pozycjonowania, to jednak w dalszym ciągu mają dużą rolę przy zwiększaniu ruchu na stronie.
Dzieje się tak dlatego, że zaczęto zwracać uwagę na ich treść, która teraz ma charakter bardziej marketingowy, a w mniejszym stopniu jest przesycona frazami kluczowymi.
Szczególnie warto pod tym kątem zwrócić uwagę na description oraz title. Te znaczniki w końcu pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Skutkiem tego, to z nich użytkownik internetu dostaje informacje o naszej stronie.