Image Alt
Dlaczego warto podpisywać umowę na pozycjonowanie na czas nieokreślony?

TrendSEO

Dlaczego warto podpisywać umowę na pozycjonowanie na czas nieokreślony?

Kompleksowa reklama strony jak każda inna usługa, powinna zostać wykonana na podstawie umowy. Oczywiście, co agencja interaktywna, to inna umowa, jednak aby klient był w pełni chroniony i mógł egzekwować swoje oczekiwania od wykonawcy, każda umowa powinna zawierać pewne kluczowe podpunkty.

Umowa na czas określony ?

Usługi pozycjonowania przynoszą wymierny efekt w określonym czasie. Z tego względu najbezpieczniejszą, z punktu widzenia klienta jest umowa na czas nieokreślony. Płacimy wtedy za wykonaną pracę. Można również rozliczać się z agencją ryczałtowo lub na bazie ceny podstawowej plus premii za osiągnięte cele dodatkowe. Umowa, której zawarcie zdecydowanie warto przemyśleć przed podpisaniem, to rozliczenie za pozycje min. Na 12 miesięcy, czyli opłata za konkretne pozycje na wyznaczonych słowach kluczowych. Ten typ umowy prowokuje agencję do pójścia po najniższej „linii oporu”: zdobywania słabych linków, brak comiesięcznych raportów czy bieżącej analizy pozycjonowanej strony.

Z drugiej strony, niezależnie od tego, jaką umowę podpiszemy, bezwzględnie należy wyznaczyć zakres obowiązków w ramach kontraktu. Powinny to być zapisy na tyle precyzyjne, aby klient dobrze wiedział, na co idą jego pieniądze – skąd agencja pozyskuje linki, w jaki sposób optymalizuje stronę czy też wykonuje inne działania wspomagające proces pozycjonowania nim. Marekting Szeptany, Content Marketing czy też prowadzenie Fanpage. Dotyczy to także doboru fraz, które powinny być ustalone wspólnie z klientem oraz informację, czy mogą być one zmieniane w trakcie trwania umowy.

Raportowanie i kary umowne

Chociaż raport z wykonanych prac wydaje się być czymś oczywistym, warto również ten punkt umieścić w umowie. Jasne wskazanie, w jaki sposób i co jaki czas agencja interkatywna przekaże raport ze swoich działań jest szczególnie istotny w przypadku, gdy zlecenie obowiązuje przez dłuższy czas, np. 12 miesięcy. W końcu klient ma pełne prawo wiedzieć, jak wyglądają prace na jego rzecz, za co płaci a także jak skuteczna jest współpraca z firmą pozycjonującą.

Z umową wiążą się także kary umowne. Jeżeli agencja chce karać klienta za wcześniejsze rozwiązanie umowy czy wprowadzenie zmiany na stronie, warto się zastanowić, czy taka współpraca będzie dla nas korzystna. Z drugiej strony, podpisywanie NDA (non-disclosure agreement – klauzula poufności) przy większych projektach jest w branży standardem.

Co charakteryzuje dobrą firmę pozycjonującą?

Marketing internetowy, aby był skuteczny, musi opierać się na wzajemnej współpracy. Klient wie najlepiej, na czym skupia się jego branża i na jakich polach powinien się wybijać, podczas gdy agencja SEO dysponuje odpowiednimi umiejętnościami i wiedzą, jak zdobywać najwyższe lokaty w wybranych dziedzinach. Wspierając się nawzajem można osiągnąć zdecydowanie więcej, więc jeżeli firma nie chce nas słuchać i wykonuje zadania inaczej, niż sobie tego życzymy, jej działania mogą nie być w pełni skuteczne.

W TrendSEO doskonale to rozumiemy i dlatego konstruujemy dla klientów przejrzyste, akceptowalne dla obu stron umowy, z których warunki współpracy wynikają jasno i precyzyjnie. Poza rzetelnym wywiązywaniem się z kontraktów słuchamy naszych klientów z najwyższą uwagą, starając się dostarczać im jak najlepsze rozwiązania, także wtedy, gdy zachodzi potrzeba zmian. Wierzymy, że taka współpraca jest bardziej efektywna i przynosi lepsze rezultaty, niż sztywne trzymanie się wyznaczonych ram. Dzięki temu podejściu jesteśmy w stanie skutecznie wspierać klientów w ich planach sprzedaży i rozwoju, świadcząc usługi w Polsce i za granicą niezmiennie od 8 lat.

Dodaj Komentarz