Image Alt
Dlaczego prowadzenie bloga ma wpływ na pozycjonowanie strony ?

TrendSEO

Dlaczego prowadzenie bloga ma wpływ na pozycjonowanie strony ?

Blogi są popularne od wielu lat. Prowadzą je osoby prywatne oraz firmy. Posiadanie bloga niesie wiele korzyści w postaci łatwej i szybkiej komunikacji z zainteresowanym odbiorcą, może także pełnić funkcję wizytówki, także dopełniać ogólnego wizerunku działalności. Okazuje się również, iż skuteczne pozycjonowanie strony internetowej ma naprawdę sporo wspólnego z prowadzeniem bloga.

W jakim celu założyć bloga?

Pomimo iż firmy zakładają swoje blogi, to jednak większość z nich nie postrzega go jako rewelacyjnego narzędzia marketingowego.  To nie tylko świetny kontakt z klientami, ale również zaplecze służące pozycjonowaniu.

Oczywiście nie każdy laik wie, iż pierwszym krokiem powinna być jego stosowna lokalizacja. Mianowicie czy będzie to adres powiązany ze stroną, czy też zupełnie osobny. Tę kwestię należy przemyśleć, ponieważ opinie są podzielone. Niektórzy twierdzą, iż dla efektownego pozycjonowania lepiej, aby blog miał jednak swoją zewnętrzną domenę. Z kolei inni uważają, że linkowanie wewnętrzne pod powiązanym adresem może doskonale wpłynąć na witrynę. Blog plus strona razem to dobry pomysł, gdyż dodatkowo ściągną nowych klientów zainteresowanych wpisami oraz produktami/usługami.

W pozycjonowaniu swojego bloga, jak również strony bardzo istotnym elementem jest zamieszczenie informacji w katalogach branżowych. Zamieszczenie odnośnika do strony firmowej na blogu to także coś, o czym zapomnieć nie wypada.

Blog firmowy kontra pozycjonowanie (SEO) strony !

Roboty Google są obecnie tak inteligentne, iż wychwytują dosłownie wszystko, doskonale dopasowując treść do wpisanej frazy lub zapytania.  Klienci uwielbiają wartościowe informacje. Ważne jest, aby na blogu umieszczać jakościowe teksty. Nie ważne ile oraz jak długie, a istotne, by były odpowiedzią na jeszcze niezadane pytania, wybiegały naprzeciw oczekiwaniom i były źródłem inspiracji.  Absolutnie nie powinno się powielać treści z innych witryn, gdyż szkodzi to pod każdym względem. Blogi zawierające kopie czyichś artykułów, z góry skazane są na niepowodzenie. Warto pamiętać, iż tzw. duplicate content to metoda, która podlega surowej karze ze strony Google.

Prowadzenie bloga oznacza też systematyczność. Dwa lub trzy razy w tygodniu to optymalna ilość wpisów, aby blog po prostu żył. Każda nowa treść przyciąga również nowych odbiorców, co zwiększa znacznie ruch na stronie. Google także zauważa aktywność bloga, który staje się bardziej widoczny.

W przypadku chęci wykorzystania firmowego bloga jako narzędzia pomocnego podczas pozycjonowania właściciel powinien poznać słowa kluczowe dopasowane do danej branży.

Garść przydatnych informacji dla początkujących:

  • Prowadzenie bloga to korzyść pod względem SEO, ale również budowa wizerunku firmy i zaufania klientów.
  • Założenie bloga wiąże się z rzetelną aktywnością. Częste wpisy działają na duży plus. Zaniedbany blog, lepiej jest całkowicie usunąć.
  • Blog zdecydowanie wpływa na wiarygodność strony w opinii klientów.
  • Opublikowane treści na blogu są doskonałe do wykorzystania w celach linkowania.

Na koniec warto wspomnieć, iż aktywny blog po prostu sam się pozycjonuje. Bardzo długie, nawet wieloletnie jego prowadzenie sprawia, iż bez większego wysiłku jest on widoczny bardzo wysoko w wyszukiwarce. Klienci, którzy komentują wpisy, także wpływają na jego popularność. Wpisy z bloga można także publikować na portalach społecznościowych, by dotrzeć do sporej liczby odbiorców.

Add Comment