TrendSEO

Dlaczego nasza firma przygotowuje indywidualnie oferty, a nie poprzez automaty do generowania ofert?

Współczesne pozycjonowanie strony zdecydowanie różni się od tego sprzed paru lat. O ile kiedyś wystarczyło przeprowadzić prosty zabieg wypromowania witryny na kilku głównych frazach kluczowych, o tyle dzisiaj musimy znacznie bardziej się postarać, aby osiągnąć sukces. Z tego powodu wycenianie każdej usługi pozycjonowania według wzoru jest krzywdzące zarówno dla zleceniodawcy, jak i agencji – poziom trudności w uzyskaniu dobrej lokaty może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników, np. branży, w której klient się porusza.

Co liczy się najbardziej?

W przypadku SEO najistotniejszym elementem strategii dotyczącej pozycjonowania jest określenie odpowiednich słów kluczowych. Im lepiej je dobierzesz, tym bardziej efektywne będą Twoje działania. Odpowiednie frazy kluczowe to takie, które umożliwiają osiągnięcie założonego przez Ciebie celu, którym może być na przykład:

  • zwiększenie ilości odwiedzin pochodzących z ruchu organicznego;
  • zwiększenie zasięgu strony na lokalnym rynku;
  • zwiększenie konwersji, a co za tym idzie – także sprzedaży.

Dobranie możliwie najlepszych słów to sztuka i jednocześnie nie lada wyzwanie. Można pomóc sobie w ich odnalezieniu, skupiając się po kolei na każdym aspekcie firmy. Frazy powinny pokrywać się z asortymentem, który sprzedajesz lub usługami, które świadczysz. Możesz również wziąć pod uwagę położenie firmy i do fraz dodawać nazwę miasta czy województwa, w którym pracujesz. Frazy kluczowe dzielą się na trzy specyficzne grupy: ogólne, brandowe i long tail. Ogólne słowa kluczowe to frazy składające się z dwóch-trzech słów, opisujące obiekt wyszukiwania bardzo pobieżnie, np. “fryzjer damski”. Słowa brandowe zawierają w sobie dodatkowo nazwę marki lub lokalizację firmy, co znacznie zawęża zakres poszukiwań – np. “fryzjer damski Iksińscy”. Long tail to długie frazy kluczowe, zawierające wiele słów, np “najlepszy fryzjer damski w Warszawie”. Są bardzo precyzyjne i wydają się być mało popularne, nie wolno Ci o nich zapomnieć, jeżeli chcesz aby pozycjonowanie było skuteczne.

Sprawdzenie konkurencji nie zaszkodzi !

Gdy lista fraz jest gotowa, warto zlecić agencji skonfrontowanie jej z tym, w jaki sposób pozycjonuje się Twoja konkurencja. Pozwoli to na wykluczenie słów nieskutecznych jeszcze zanim poświęcisz środki i czas na ich przetestowanie. Czasem w ten sposób można również odkryć frazy, o których sam wcześniej nie pomyślałeś. Prześwietlenie konkurencyjnych stron pozwoli także ustalić, czy Twoja witryna jest równie zaawansowana technicznie i atrakcyjna wizualnie.

Ulepszoną i skorygowaną liczbę fraz należy sprawdzić również pod kątem wyszukiwalności, czyli ilości zapytań wysłanych w ciągu miesiąca przez wyszukiwarkę. Tutaj objawia się potęga fraz long tail – chociaż są one rzadziej używane, warto zadbać o ich jakość, ponieważ coraz większa ilość użytkowników ma tendencje do wpisywania precyzyjnych, dłuższych zdań w Google.

Ostatnim działaniem, które należy podjąć, zanim zaczniesz pozycjonować się na wybranych frazach, jest sprawdzenie profilu wyników. Bardzo ogólne frazy mogą być zapchane przez różnego rodzaju generatory ofert, np. w przypadku hoteli, porównywarek cen czy restauracji, które skutecznie blokują TOP10. Jeżeli na Twojej liście znajdują się takie słowa, zrezygnuj z nich – nie ma sensu poświęcać energii i czasu na pozycjonowanie fraz, w których i tak nie jesteś w stanie osiągnąć wysokiego wyniku.

Pozwól zweryfikować swoje osiągi !

Jeżeli właśnie zmieniasz agencję kreatywną lub do tej pory sam zajmowałeś się pozycjonowaniem, pozwól na zbadanie kondycji swojej domeny. Zachowanie ciągłości działań przydaje się, jeżeli te dotychczas wykonywane wykazywały jakąś skuteczność. Ponadto analiza przeszłości strony pomoże wyeliminować niedociągnięcia i uniknąć powtarzania błędów, co wpłynie na czas niezbędny do osiągnięcia wysokich miejsc na pożądanych słowach kluczowych. Im więcej informacji przekażesz specjaliście od SEO, tym sprawniej będzie on pracował.

Wszystkie przedstawione wyżej czynniki mają bezpośredni wpływ na to, ile zapłacisz za usługę pozycjonowania. Jak sam widzisz, jest ich wiele oraz że mogą przyjmować skrajnie różne wartości. Z tego powodu wycena usługi SEO jest bardzo indywidualna i nie może być generowana z szablonu czy generatora ofert, jeżeli chcesz, aby była dopracowana i skrojona na miarę Twoich potrzeb. Już samo pozycjonowanie fraz może bardzo różnić się pomiędzy wybranymi słowami kluczowymi – im częściej szukane wyrażenie, tym więcej przedsiębiorców chce się na nie pozycjonować, więc cena za TOP10 będzie wyższa.

Pozycjonowanie jest procesem złożonym, który wymaga odpowiednich przygotowań i wiedzy. Wybierając złe frazy kluczowe skazujesz się na niepowodzenie, dlatego jeżeli nie masz pewności, jak to zrobić, lepiej zdać się na pomoc agencji kreatywnej. W TrendSEO oddajemy do Twojej dyspozycji szereg specjalistów SEO, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces, a także przygotują skuteczną, wartościową treść na Twoją stronę, dzięki której będzie ona widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania.