Czy warto pozycjonować na długi ogon?
Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z efektywniejszych sposobów na promocję biznesu. Chcąc jednak przekuć działania SEO na wymierne korzyści, potrzebujemy dobrać do danej okoliczności właściwe słowa kluczowe. Nie jest chyba dla nikogo tajemnicą, że bez tego trudno mówić o efektywnym pozycjonowaniu. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nie mamy przekonania, jakie frazy powinniśmy wykorzystać. Na szczęście jest na to sposób, a mianowicie analiza keyword research. W ten sposób poznamy odpowiednie frazy przydatne do naszej strony. Często okazuje się, że wśród nich hasła różnej długości. Frazy bardziej rozbudowane są często określana mianem „długiego ogona”. Warto im się przyjrzeć i ocenić ich przydatność pod kątem pozycjonowania.
Czym jest długi ogon?
Na wstępie warto, dowiedzieć się dokładnie cóż kryje się pod pojęciem długi ogon (long tail)? Termin ten swój początek ma w 2004 roku i wtedy dotyczyło zagadnień związanych z ekonomią. Szerzej na ten temat można dowiedzieć się z książki „The Long Tail” autorstwa Chrisa Andersona. Chodziło tam o wzrost sprzedaży produktów o mniejszej konkurencyjności niż produkty flagowe danej firmy. Za sprawą zastosowanych tam rozwiązań poprawia się szansa na sprzedaż w kategoriach niszowych. Z czasem wspomniana koncepcja zaczęła być popularna w branży SEO, a dokładniej rzecz ujmując podczas promocji różnych produktów i usług. Wcześniej nie poświęcano im aż takiej uwagi, bo brakowało środków na ten cel.
Zatem słowem podsumowania chodzi tu o to, że koncepcja długiego ogona w działaniach pozycjonerów ma na celu wypromowanie produktów dedykowanych wąskiej grupie odbiorców. Koncepcja ta wprowadza całościowe postrzeganie oferty sklepowej czy też usługowej. Ma to na celu umiejętne dopasowanie do zastanego stanu działań marketingowych.
Pozytywne skutki wynikające z pozycjonowania na długi ogon!
- Na stronę internetową trafiają dokładnie tacy odbiorcy, którzy oczekują informacji o ofercie wskazanej w jej treści. Tym samym pewnikiem jest to, że możemy liczyć na duży wzrost konwersji oraz samej sprzedaży.
- Pozycjonowanie stron www jest dzięki temu znacznie łatwiejsze, a co za tym idzie również tańsze.
- Dzieje się tak, bo ilość tego rodzaju wyszukiwań słów kluczowych jest o wiele mniejsza niż na te bardziej popularne i konkurencyjne.
Pozycjonowanie strony www na długi ogon jest bardzo często ściśle zintegrowane z marketingiem treści. Tym samym jest to niezwykle bezpieczna metoda na pozycjonowanie. To nie tylko sposób na szybkie rezultaty, ale też nie odnotowujemy tu aż tak dużych wahań pozycji. Jednym słowem pozycja w wyszukiwarce utrzymuje się na wysokich lokatach przez długi czas. Frazy z długim ogonem to wyśmienity sposób na to, by nawet nie mając dużych środków finansowych osiągnąć sukces. Co więcej, trwałość tych działań sprawia, że jest to doskonały wybór. Tym samym nawet zmiany w algorytmie wyszukiwarki nie powodują drastycznych spadków pozycji. Najważniejszym atutem pozycjonowania na długi ogon jest jednak możliwość trafienia ze swoją ofertą dokładnie do z góry określonej grupy odbiorców.