Co to jest konwersja?
Będąc osobą z boku branży marketingowej i działań SEO to nierzadko wydaje nam się, że nie da się zmierzyć owych praktyk, a do tego rządzą się one dużą dozą przypadkowości. Jest to błędna teza, ponieważ jest pewien wskaźnik, który pozwala mierzyć wspomniane poczynania. Chodzi tu mianowicie o konwersję. To właśnie temu zagadnieniu będzie poświęcony niniejszy tekst.
Wskaźnik ROI kampanii w pozycjonowaniu stron www ?
Promocja zazwyczaj oparta jest znalezienie efektywnych narzędzi, które mają na celu realizację założonych sobie celów. Najczęściej tym celem jest sprzedaż, ale można też spotkać się z chęcią zmiany wizerunku czy długofalowej strategii marki. Jednak pojawia się problem, w jaki sposób zweryfikować, czy dane założenia zostały osiągnięte. W tym też celu wskazane jest zbadać konwersję, a zatem to, jak zachowują się odbiorcy. Na szczęście nie ma tu mowy o przypadku i tym samym zlecając pozycjonowanie stron www, e-mail marketing bądź też jakikolwiek inny obszar marketingu to możemy zmierzyć określone rezultaty. Konwersja to nic innego jak coś, co dana osoba wykonała, a nam na tym zależało. Czasem jest to komentarz, subskrypcja, udostępnienie/polubienie, a innym razem zakup produktu. W tym też celu tworzone są strony internetowe nastawione na zysk – odbiorca ma wykonać korzystne dla nas działania. Efektywność tych praktyk można ocenić na podstawie współczynnika konwersji. Wartość określonych celów dzielona jest na ilość odwiedzin czy użytkowników.
Konwersja to fundament działań mający na celu wzrost sprzedaży !
Tak naprawdę najważniejszym wyznacznikiem wartości działań marketingowych nie może być ilość czasu spędzonych na stronie, liczba fanów na FB, lecz właśnie konwersja powinna kluczowym elementem. Na nic nie zda się w przypadku sklepu internetowego duża ilość odwiedzin, gdy nie idą za tym wyniki sprzedaży. Analogicznie dzieje się w przypadku każdego rodzaju innej strony firmowej. Chcąc zatrzymać ten niekorzystny trend warto posiłkować narzędziem Google Analytics. To bardzo popularne narzędzie analityczne daje nam możliwość dokładnego przeanalizowania wskaźnika konwersji. Oczywiście nie jest to jedyne narzędzie, które pozwala oszacować stopień konwersji. Z innych rozwiązań warto wyróżnić program HotJar, który to daje możliwość oceny sektory stron. Ocenia się tu kluczowe części strony pod kątem zainteresowania nimi odbiorcę. Jest to zatem świetny sposób na to, aby w razie potrzemy przekształcić posiadany na stronie www szablon. Warto również wspomnieć w paru słowach o usługach w rodzaju Landingi i Yandex Metrica, które są atrakcyjne przy tworzeniu szczegółowych raportów i samej konwersji.
Dążąc do zbadania konwersji na wysokim poziomie, trzeba dotrzeć do konsumentów, jacy są zainteresowani naszą ofertą. Oczywiście nie wystarczy sama oferta, gdyż trzeba ją w atrakcyjny sposób opakować czy przedstawić w atrakcyjny sposób. Mając, to na uwadze okazuje się, że konwersja to rezultat holistycznego postępowania. Dlatego też nie można zaniedbywać projektu strony, treści na niej zawartych, odpowiednich fraz kluczowych i kończąc na szybkości działania witryny.