5 najlepszych narzędzi do analityki internetowej?
Jedną z bardziej przydatnych umiejętności we współczesnym świecie jest analiza. Bez tego nawet największe pokłady wiedzy, zasoby finansowe i inne możliwości nam się na nic nie zdadzą. Dlatego też działania analityczne mają dużą wagę i znaczenie. To za sprawą analitycznej oceny możemy przekonać się, czy nasze dotychczasowe działania są słuszne. Trudno się zatem dziwić, że na rynku jest szereg instrumentów, które usprawniają analitykę. W niniejszym tekście skupimy się na analityce internetowej i właśnie jej będą dotyczyły wspomniane narzędzia.
Kluczowe narzędzia w analityce internetowej
Można natrafić na naprawdę sporą ilość narzędzi o charakterze analitycznym. Tutaj przyjrzymy się tym z zakresu marketingu internetowego. Oczywiście niniejsza lista nie jest w żadnym razie zamkniętym zbiorem. W zasadzie jest to punkt wyjścia do działań zakrojonych na szerszą skalę lub też skupiających się na jakimś węższym wycinku.
Narzędzia analityczne, to doskonały sposób na zapoznanie się z preferencjami klientów, ich zachowaniami i tym podobnymi aspektami. Za sprawą wspomnianej wiedzy znacznie łatwiej możemy reagować na określone sytuacje oraz dopasować swój produkt do oczekiwań rynku.
Poniżej znajduje się lista 5 narzędzi, które sprawią, że analityka internetowa stanie się o wiele łatwiejsza.
Google Analytics
Trudno przygotować listę narzędzi związanych z analityką internetową i jednocześnie pominąć niniejsze narzędzie. Jest to bowiem najbardziej rozpowszechniony program tego typu próżno szukać specjalisty ds. marketingu, który nie korzystałby z tego rozwiązania.
Google Analytics to darmowy program przeznaczony do gromadzenia informacji o ruchu na stronie www bądź aplikacji internetowej, a później do precyzyjnej oceny zaistniałych zdarzeń. Mamy tu również możliwość oceny i analizy danych dedykowanych e-commerce.
Google Search Console
Kolejny program ze stajni z Mountain View, czyli Google Search Console jest narzędziem działającym doskonale w symbiozie z Google Analytics. W ten sposób nasze działania nabiorą większej mocy. Google Search Console jest idealnym narzędziem dla każdego specjalisty SEO. Trudno temu zaprzeczyć, ponieważ korzystając z tego narzędzia, da się poprawić widoczność strony.
Przy pomocy tego narzędzia da się przeanalizować nie tylko status mapy strony, poznać statystyki indeksowania, lecz również sprawdzić stan odnośników (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz widoczność w wyszukiwarce. Reasumując to świetny program nadający się do eliminowania problemów z indeksowaniem, diagnostyką lub ewentualnymi kłopotami związanymi ze stroną www.
Senuto
To doskonały program, który daje możliwość nie tylko wewnętrzną ocenę witryny, ale też skonfrontowanie jej z konkurencją. Daje to możliwość wskazania identycznych fraz kluczowych itd. Program ma też możliwość wskazania najpopularniejszych fraz oraz najpopularniejszych reklam.
Ahrefs
Tu mamy z kolei narzędzie skanujące ogromną ilość stron www w poszukiwaniu linków zwrotnych czy śledzeniu bieżącej pozycji strony. Zazwyczaj Ahrefsa w branży SEO jest wykorzystywany właśnie do tego pierwszego elementu. Choć oczywiście bez trudu można program ten wykorzystać w Znacznie szerszym kontekście w związku z działaniami SEO.
Surfer
Następnym wartym uwagi programem wykorzystywanym do analizy jest Surfer. Z jego pomocą jesteśmy w stanie badać konkretne słowa kluczowe i ich wpływ na czynniki on-page SEO. Chodzi tu mianowicie to, że analiza jest inicjowana od fraz kluczowych, a nie jak tradycyjnie od oceny całej domeny. Takie postępowanie znacznie bardziej wpływa na prostszą ocenę czynników rankingowych. Warto pamiętać, że jest to też doskonałe narzędzie przeznaczone do wsparcia działań optymalizacyjnych.
Warto mieć na uwadze to, że wspomniane tutaj programy to ledwie fundament narzędzi stosowanych w analityce internetowej. Mamy bowiem możliwość skorzystania ze znacznie szerszego spektrum platform, lecz są one przeznaczone do bardziej konkretnych działań.